Feedback

At arbejde systematisk med feedback kan føre til øget læring, videndeling og kvalitet - både for enkeltindivider, uddannelser og på arbejdspladser. 

Potentialet i feedback er enormt. Men potentialet indfries ikke af sig selv.

METoDo tilbyder specialdesignede workshops og udviklingsforløb med fokus på feedback.

Temaer kan fx være:

  • Feedback i forskningssammenhænge

  • Peer feedback i undervisning

  • Feedback i vejledningssammenhænge

  • Udvikling af feedbackkultur i organisationer

  • Feedbackstrategier og værktøjer

Udvalgte publikationer & konferenceoplæg

Albrecthsen, C. & TW Jensen (2022). “Lederen spiller en nøglerolle i forhold til at udvikle arbejdspladsens feedbackkultur”. Social Udvikling, Social- og ledelsesfagligt tidsskrift, nr. 6, s. 11-15.

Wichmann-Hansen, G., Jensen, TW & O'Toole, MS. 2020. "Den varme stol". En model for peer-feedback i kollektiv vejledning. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift 16(28), 71-85.

Jensen, TW & Albrectsen, C. 2019. Redesigning a research methods course: Peer feedback as a method to build core skills in research design and data analysis. Teaching for Active Learning 2019, Syddansk Universitet. Konferenceoplæg m. peer reviewed abstract. 

Wichmann-Hansen, G & Jensen, TW. 2015. 'Supervision: Process management and communication'. I L Rienecker, PS Jørgensen, J Dolin & G Holten Ingerslev (red), University Teaching and Learning. Samfundslitteratur, s. 327-349.

Wichmann-Hansen, G & Jensen, TW 2013, 'Processtyring og kommunikation i vejledningen'. i L Rienecker, PS Jørgensen, J Dolin & GH Ingerselv (red), Universitetspædagogik. Samfundslitteratur, Frederiksberg, s. 329-350.

Jensen, TW, Jensen, GS & Jørgensen, AH 2013, 'Tekstfeedbackspillet: en metode til at strukturere peer feedbackprocessen'. i R Troelsen & L Rienecker (red), 17 ting, du kan gøre ved din undervisning: DUNK12 Konferencepublikation. Dansk Universitetspædagogisk Netværk (DUN), s. 61-66.

Jensen, TW, Jensen, GS, Wichmann-Hansen, G & Albrechtsen, C 2012, 'New ways of supporting peer feedback: a method integrating a board game and a digital learning resource' ICED 2012, Bangkok, Thailand, 23/07/2012 - 25/07/2012. Konferenceabstract.

Jensen, TW & Jensen, GS 2012, 'From tacit knowledge to a shared rule book: facilitating peer-feedback in a cross disciplinary/cultural context by drawing on the game metaphor' CALPIU'12: Higher education across borders: Transcultural interaction and linguistic diversity, Roskilde, 01/04/2012. Konferenceabstract (s. 47).

Jensen, TW, Jensen, GS & Helms Jørgensen, A 2012, 'Tekstfeedbackspillet: strukturering af peer feedbackprocessen'. Dansk Universitetspædagogisk Netværkskonference 2012, Fredericia, Danmark, 29/05/2012 - 30/05/2012. Konferenceabstract.

Juul, T, Jensen, GS, Jensen, TW & Jensen, ML 2012, 'Kronik: Peer feedback i gymnasiet - fokus på elevernes skriveprocesserGymnasieskolen, nr. 11, s. 50-53.

Jensen, TW & Jensen, GS 2011, 'Engaging students in the peer-feedback process - improved peer-feedback on texts through the conceptualization of a board game" i Proceedings of ICERI2011 Conference. s. 4500.

Jensen, TW, Jensen, GS & Jensen, ML 2011, Tekstfeedback: et processpil/Text Feedback – a Proces-facilitating Game,  Tekstfeedback: et processpil/Text Feedback – a Proces-facilitating Game.Center for Undervisningsudvikling, Det Kulturvidenskabelige Fakultet, Aarhus Universitet.  Brætspil og spilhæfter.

Bager, LT & Jensen, TW 2010, 'Humanistiske universitetspædagogiske metoders potentialer i udviklingen af lærende miljøer' Dansk Universitetspædagogisk Netværks konference, København, Danmark. Konferenceabstract.